My roller coaster life



Mattematik A AB
Jag är fast i den tron att ingen olycka för med sig olycka. Kan låta som att jag talar emot mig själv men låt mig förklara. Allt de som har varit negativt i mitt liv, ungdomskärleken som somnade in, missbruk, otrohet, sjukdom, dödsfall, fall. Ja, allt vad som olycka kan tänkas innefatta - har en annan innebörd idag. Faktum är att alla dessa element inte gjort annat än att bidra till att jag idag uppskattar livet mer än många andra. Det gör alla problem enkla att lösa. Resultatet har blivit att problemen inte längre är problem utan mer som en busenkel ekvation i matte A.

Att vara positiv
Jag fick idag veta att jag har förhöjda värden, vilket tyder på att jag har struma. Äntligen - var lustigt nog min känsla. Det är enklare att veta vad man har och göra något åt det än vara lyckligt ovetande. Hade en känsla av att det skulle komma att bli några provrör till. Jag ska ta TRE rör, VARJE dag, i en VECKA. Men, lika glad är jag för de. Jag gillar nämligen inte folk som skyller ifrån sig. Jag tänker bevisa att man trots att man är sjuk kan vara glad, älskvärd och tänka efter före. ;) Jag är som en filbunke med en sylt-smiley och har haft struma troligtvis i flera år. Vad jag vill säga är att livet är allt vad du själv gör det till....

Ad astra!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0