Rättvis - inte hård




Trots att jag är en människa med otroligt stort hjärta är det inget fel med att vara hård. I mitt fall kan hård definieras - rättvis.
Vissa upplevelser i mitt liv har gjort att jag har en annan syn och insyn på saker i livet. Det är självfallet att man har fler svar om man har upplevt fler saker än vad ”normal-svensson” har. Efter många år och timmar där jag har ställt upp på alla sätt och vis för vänner, nära, kära och även bekanta (till och med ytligt bekanta) insåg jag att det måste finnas vissa regler och normer. Åtskilliga gånger förlät jag, så är det inte idag. Jag började sätta gränser. Jag släpper sällan och aldrig in människor i mitt liv. De personer jag umgås med idag är väldigt få till antalet men stora människor som ger mig ett både intellektuellt och underhållande utbyte.

När det börjar bli svårt att somna om kvällarna. När magen vrider sig och jag trots alla försök inte lyckas hjälpa människan att hitta rätt - det är då jag trycker på stoppknappen. Men aldrig utan att göra ett sista försök eller något sorts avtryck som förhoppningsvis lämnar en klokare dock mer ensam människa bakom mig.

Livet ska vara enkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0