Svek



Under en längre tid har jag besvärats av osanningar. Jag är allt utom perfekt och har inte gjort de bästa valen i mitt tidigare liv. Enda sättet att förändra det var att göra överdrivet mycket rätt, under en längre period. Den tekniken tycker jag att fler människor borde anamma. När du har gjort tillräckligt många rätt börjar livet.

En vän har blivit bedragen
Jag har försökt att få min vän att inse att partnern inte är ärlig. Det slutade med att jag framstod som en lögnare. När det i själva fallet var så att jag försökte göra rätt. Jag tröstar mig alltid med att sanningen kommer fram förr eller senare. Allt eftersom har bekymrade människor berättat för mig om den här partnerns dåliga beteende. Tillslut sa jag ifrån. Vädjade om att man inte skulle säga mera till mig eftersom det bara ger mig olycka - "Var ”man enough” och come clean, snälla!" Men ingen av dom hade ”balls” nog att berätta för min vän om nakenbilderna och tafsandet på krogen. Det gör mig förbannad. Att bära på en sanning och se ett svek rakt framför ögonen är inte kul men, jag tröstar mig alltid med att sanningen kommer fram tillslut. Och det gör den. Jag får dock dras med att jag inte gjort tillräckligt många rätt för att vara trovärdig i det här fallet. Men då är dedt väldigt skönt när sanningen väl kommer fram och jag och många andra får....

...rättvisa.

Kommentarer
Postat av: mamma

Lilla gumman, låt dom fan ha sitt elände å bära de själv!! Skit i dom å lev ditt liv fullt ut. Du har stöttat, varit amatör psykolog mm mm NOG OCH TILLRÄCLIGT!!! Älskar dig <3

2011-09-13 @ 11:13:25
Postat av: Elin

mamma lilla mamma.. Älskar dig! Du är så fin, tänk att en mamma alltid vet precis vad man behöver höra.

2011-09-13 @ 15:11:30
Postat av: Anonym

Som man bäddar ligger man. Det var en tidsfråga att hon fick de hon förtjänar.

2011-09-18 @ 20:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0