För hälsans skull





Jag har aldrig matchat något sorts ideal när det kommer till hälsa.
En liknelse med en sybarit passar mer in som beskrivning på min levnadsstil. Jag röker efter nästan varje glas rött eller god middag. Jag rör mig aldrig mer än nödvändigt och kan liknas med lat. Vid ett tillfälle fick jag ett recept av min läkare, efter mitt fjortonde besök angående mina lungor. Glad i hågen kilade jag ut. Satte mig i bilen och tittade på receptet. Där det till min förvåning stod 1 promenad på minst 30 min - varje dag. Jag fattade piken och ändrade mitt sätt att leva... i en månad.

Träning gör gott - har jag hört!
Men nu, nu ska jag göra gott för Boden, gott för mina kollegor och motivera andra att haka på mitt tåg. Jag ska vara med i Vo2Max där allt handlar om att förbättra sin hälsa. Jag ska maxa min syreupptagningsförmåga - tänk på allt gott det kommer att föra med sig. Kostregleringen kommer att göra mig piggare, garanterat kommer mina allergier att minska. Jag kommer även att bli gladare. Det blir man när man har bra energireserver.  Och. Är jag tillräckligt tjurig så kanske jag även går hem med en resa för mig och Anton värd 25’000:-. Men största priset är ju att klå den där Johan Ekström aka Stekarn

Jag kommer att lägga ut alla reportage på www.guidenmedia.se/boden





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0