iLove





En helg i kärlekens tecken
Ibland får jag en känsla, en känsla som är väldigt viktig för mig. Det är när hjärtat klappar lite extra. När smile-groparna kommer fram och man liksom kisar lite. Ungefär som när man har solen i ansiktet och är lycklig över att finnas till. Den känslan har jag nu.
Det är vid dessa tillfällen som jag tar tag i att notera för mig själv och även dela med mig av känslan om hur värdefulla människorna i min omgivning är. Det är nu jag verkligen ser till att dom vet sitt värde. En helg i tacksamhetens tecken.

På grund av allt för många planerade projekt har vi liksom varit låsta vid ett stressat schema - trots att vi båda är spontana egentids-egoister. Kan låta negativt när det faller på tungan så där men, det är ju denna kvalitativa tid med sig själv som gör så gott för själen. Med hänsyn till det pressade schemat som varit bestämde jag mig för att avlägga en hel helg bara för att finnas till hands, passa upp och sätta extra guldkant på Antons tillvaro. Det blev helt fantastiskt lyckat. Även om många skulle anse den sortens uppgift att vara kvinnokränkande så håller jag absolut inte med. Jag älskar att passa upp min kära. Och i helgen har jag tagit det till maximum! Jag är allt utom feminist och mår gott i själen av att hämta ölen i kylen, laga maten, servera den, fylla på glasen, städa och diska undan, servera nästa öl, och nästa rätt.

Förväntar mig ingenting tillbaka...
...men som ett brev på posten så delar denna goda cirkel ut vad som känns som högsta vinsten. Leenden, goda nätters sömn, kyssar... Att göra gott ger gott. Helgen blev således en själslig resa. Skogspromnaden var den härliga runda pricken på i:et och ett perfekt avslut på en helg - i kärlekens tecken.



iLove <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0