Han vet...



...det som ingen annan vet
Igår körde jag 30 mil för att äta middag på tu man hand med min livskamrat. Det kan tänkas vara en lång färd men det var det värt. Anton erbjöd sig att ta hemfärden bakom ratten och efter en kravmärkt middag med delikatesser från grannarna, bland annat Holmsunds vildfångade lax och ett glas rött så började John Blund äntligen göra sig till känna. Vi avbokade bion och åkte hemåt. Väl i bilen slog vi varken på radio eller spotify, istället fick Peter Andersson läsa Hypnotisören av Lars Kepler. Gårkvällen blev på så vis något som kan jämnföras med magi.  Det är så, har man stor ryggsäck uppskattar man livets små goda ting mer än genomsnittet och det mina vänner kan jag helt enkelt euforiskt leva vidare med.

Tack Anton <3

Note to self:
Nästa gång jag åker till Socialize ska jag inte äta på hela dagen. Ytterst deprimerande när man vill äta allt på menyn men inte får plats med annat än varmrätt och dessert.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Mysig kväll och hemfärd oxå för den delen. Skönt att vara nöjd. TÄnkte på det där med stor ryggsäck,....som jag vet att du har. Alla har stora ryggsäckar som hela tiden fylls på under livets gång,...det som kan skilja och göra att en del känner att de har en någor tyngre ryggsäck att bära än andra är innehållet i ryggsäcken. Det innehållet som gör dig och formar dig den den person du är/blir/väljer att vara. Du verkar ha valt en bra väg :).

2011-10-30 @ 08:58:17
Postat av: Elin

Tack Susanne... På något vis ser jag inte min ryggsäck som tung, det är inget som påverkar mig negativt. En tung ryggsäck känns som en börda men jag känner mig mer eller mindre välsignad - snarare. Det är nog en tung ryggsäck när man är mitt i det eller precis i utgången av det. Men så här.. när åren har gått och man finner bättre och bättre vägar så blir det ingen börda utan ett facit som gör livet lättare

2011-10-31 @ 09:33:04
Postat av: Susanne

Fina ord, det är nog som du säger att den känns tung mitt i allt, men i slutändan är det den som formar dig till dig :)och är inget som vi kan välja bort, den följer liksom med i och med att vi kommer till. Ha det bra.

2011-10-31 @ 12:12:46
Postat av: Elin

Susanne, ja jag tror på det faktiskt. Ha en fantastisk dag! Och tack för att du följer mig blogg, det är så roligt att kunna diskutera och få feedback på ens tankar.Du gör mig klokare!

2011-10-31 @ 12:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0