All in eller ingenting (uppdaterad)




Idag är första dagen på mitt nya liv - det är väl en fras som är söndertragglad och har tappat sin betydelse totalt. Hur kommer då detta sig, jo, vi har haft dålig självdisciplin.  Jag tänkte föregå med gott exempel. helt enkelt sätta ett bättre exempel.

Första dagen i Tävlingen Vo2Max har gått av stapeln. Jag gjorde nämligen mitt submaximala konditionstest igår.  Startskottet gick av så fort jag hade klivit av den där fördömda cykeln från helvetet.  Nej faktiskt så var cykeln min vän när det kommer till det här testet. Jag hade normal kondition. Känns helt ok för en storrökande sybarit med världsrekord i latmask. Tydligen kan mina siffror irritera personer som tränar och kämpar för att uppnå samma resultat som mig. Det förstår jag dock inte eftersom jag inte kan rå för mina eminenta gener.  Däremot är den där fördömda vågen (som skickar ström genom min kropp) min största ovän. Den anser att jag har övervikt och är 44 år. Men det är en helt annan femma.

Träningsschemat
Jag ska tydligen köra med klok träning i början. Allt för att minska skaderisken. Den här kloka träningen består av endast 4 pass i veckan. (Tittar snett) Mmmmm, ni läste rätt. Det är vad dom här träningsnarkomanerna kallar mjukstart. 3 löppass och 1 styrkepass och alla avrundas med simning efteråt. Faktum är att jag inte är klok på en fläck och helt enkelt ville öka på. Men jag känner mig själv bäst. All in eller ingenting!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ha ha...44 år och övervikt!! Skrattar ihjäl mig... Jag skulle då inte våga ställa mig på den vågen...Error error, 80 år och "kraftig" övervikt!! ha ha ha

2011-10-07 @ 18:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0