Gör gott inför 30-års krisen



Redan till belåtenhet - eller?
Idag kan jag inte tro att jag har varit en sådan latmask som jag faktiskt har varit. Ingenting känns längre jobbigt och allt jag gjort är några fjuttiga veckors träning. Vägen är lång men än dock har jag redan fått fina resultat. Armarna börjar få lite konturer, jag kunde till och med bära upp Antons gitarr-case med böjd arm, hela vägen upp till takvåningen. I vanliga fall brukar mina armar vara något man kan likna med gummi. I slutet av bärsträckan tar dom nästan i marken. Rumpan då, ja den har fått en skön stuns och är betydligt trevligare i formen. Så där härligt putig. Låren har smalnat av och de två översta magrutorna börjar synas på min numera helt platta magen. Det enda tråkiga är väl att brösten minskat en cupa men det gjorde då verkligen ingenting. Vågen säger inte mycket -4 kilo. Desto större skillnad är det på mig. Jag mår gott och det gör gott inför den eventuellt stundande 30-års krisen.

Orken
Självklart har jag märkt en markant skillnad på min ork. I vardagliga saker men även i mer ansträngande situationer. Till en början flämtade jag hjälplöst efter andan efter 400 meter i löpbandet. Nu kör jag alpina pass i 40 min och orkar till och med att vara social efteråt.

Bodybalance
Eftersom mitt nästa test är på torsdag vill jag inte riskera skador så Bodybalance blev alternativet för kvällen. Bodybalance har inslag av Yoga, Pilates & Core i ett och samma pass! Det ger bättre rörlighet, balans, hållning och stärker bl.a. mage & rygg. Men först värmer jag upp med 30 minuter CT.

Kommentarer
Postat av: C

Snyggt jobbat Elin!

2011-11-21 @ 15:04:20
Postat av: Sofie

Schnyggo!

2011-11-21 @ 15:36:51
Postat av: Elin

Taaaaaack gumzan! Meninte ritkigt än - snart så får du med trovärdighet kalla mig schnyggo! ;) Vad tror du om sushi nästa vecka?

2011-11-21 @ 15:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0