Cirkelträning





Oldschoolträning med en f.d. militär och numera PT bakom visselpipan
Blod svett och blåmärken men inte tårar. Medicinbollar, hoppbockar och dämpande madrasser - det är grundläggande får att göra slut på alla krafter som finns. Inte trodde jag att upp-hopp på en dämpande madrass kunde vara jobbigt. Det ser till och med komiskt ut. "ååååh hopp", nej hur mycket du än försöker så lättar du bara några centimeter och man blir ju helt slut. Här trodde vi faktiskt att pulsklockan skulle pipa på maxpuls. Min partner på cirkelträningen blev ingen mindre än Jeanette Nilsson, näringslivschefen på bodens kommun. Ni vet hon som har fysik som en 21-årig atlet. Men jag kämpade på rätt bra. Knät höll tyvärr inte hela vägen men jag är vansinnigt stolt över mig själv.




Kommentarer
Postat av: Maja

Vad roligt! Jaghar alltid viljat vara med i en sån tävling å bli riktigt motiverad!!

2011-11-01 @ 13:05:44
Postat av: Elin

Maja: Det är en jättebra morot och jag hoppades att tävlingen skulle medföra att människor i min omgivning också kom igång - vilket den har, till min stora glädje. Nu får vi hoppas att jag/vi även kan smitta av oss till kända och okända människor runt hela Sverige (vill inte sluta cirkeln kring Boden)

2011-11-01 @ 15:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0