Vad är det som alltid kommer ikapp en?

Vissa gånger har jag tappat modet. Det är i situationerna när människor har behandlat mig som en trasa. Trots all den energi jag lagt ned. Trots att min själ fått sig en törn på grund av att jag lagt ned så mycket tid på att fixa, hjälpa eller bara för att få situationer att fungera. Som jag har ställt upp. I vissa fall har jag ångrat mig sekunden efter. Jag har skyddat personer jag bryr mig om på ett vis där jag till och med tagit på mig skuld för något jag inte gjjort. Jag har vänt människor emot mig för att skydda personer jag älskar. När jag sedan blivit övergiven. Lämnad i min egen björntjänst. Har jag alltid tänkt - sanningen kommer alltid fram, synden straffar alltid sig själv. Och mycket riktigt. En efter en har synden tagit. Det är min tröst när dömande ögon tittar på mig. Jag vet att jag kan hålla huvudet högt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0