Som en saga...







Jag möttes av en doft av underbar citron-lax och stearin
Jag möttes av en gnistrande man, ett dukat bord och ett kliniskt hem. Känslorna var överväldigande, nästan bubblande ut på skinnet. Långa kyssar.

Hela helgen har fortsatt i samma tema. Jag förespråkar att man struntar i alla hjärtans dags alla påtvingade kommersiella påhitt. Men samtidigt finner jag mig lycklig över de nougathjärta jag åt på Stigs Café i Sörböle.
Samtidigt måste jag hålla glädjetårarna tillbaka när Anton säger att vi firar nu eftersom vi inte ses på måndag. En alla hjärtans helg. En våra hjärtans helg. Kanske inte full av kommersiella prylar som spelande kort, nallar, chokladrosor och annat tjaffs som man tryckt upp glad alla hjärtans dag på. Men jag måste erkänna. Jag skulle bli glad av dessa påtvingade prylar som finns bara för att handeln ska blomstra ytterligare en dag på året. Kärlek ska inte kunna köpas och betyder mer när det inte är alla hjärtans dag, men samtidigt - whats the harm ;)


Kommentarer
Postat av: Sara

Det är så härligt att du har det bra.

2011-02-14 @ 09:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0