Personers spännande utveckling






En del går framåt med stormsteg och tragiskt nog blir några "left behind".

Det är en utav verklighetens många faser. Det vi inte får glömma är att det vi visar offentligt är den vi är, utåt sett. Det går inte att övertala någon att vi har förändrats. Enda sättet att förmedla en utveckling är att visa den. Ibland tvivlar jag mer på verkligheten men ibland tvivlar jag även mindre. Gårdagen var en enda stor berg-o-dal bana. Där jag blev chockerad av en del människors tragiska beteenden och personliga egenheter. Vissa gör verkligen allt för att känna sig större. Men jag blev å andra sidan överraskad av andras storhet.

Alla människor har det fria valet, fria valet till åsikter, fria valet till handlingar. Jag har tagit mycket skit i mina dagar men efter 10 år i förtryck kommer jag aldrig mer att låta någon köra över mig. Tro det eller ej men igår blev jag påhoppad - helt oprovocerat. Jag lärde mig någonting väldigt viktigt. Och jag förändrades i samma stund som det klickades på Enter.  På något vis var det skönt att säga ifrån och skriva utropstecken. Tro mig - det är ingenting den här damen är van vid. På sin höjd artikulerar jag lite mer för att göra mig förstådd. Men inte igår. Turligt nog gick solen upp igen då den mest fantastiska personen på jorden ringde mig. Vi vet alla vem det är men det tåls att sägas igen - Anton. Med några väl valda ord fick han solen att stråla åter igen. En varm känsla spred sig inombords. Jag kan inte förändra andras beslut men jag kan glädjas till deras positiva utveckling.
Vilken resa Anton. Du & Jag. <3 På
Fredag ska det busas ;)



"Today is the beginning of my new life.
I am starting over.
All good things are coming to me.
I am grateful to be alive.
I see beauty all around me
I live with passion and purpose
I take time to laugh and play every day
I am awake, energized and alive
I focus on all the good things in life
And give thanks for everyone of them
I am at peace and one with everything
I feel the love, the joy and the abundance
I am free to be myself
I am magnificience  in human form
I am the perfection of life
I am so greateful to be ME"

Kommentarer
Postat av: Linnéa

You go girl!

2011-12-07 @ 10:55:53
URL: http://ilovelemonade.se
Postat av: Elin

Thanks loveley <3

2011-12-07 @ 14:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0