Omtanke är gratis




Vi ger alldeles för lite skulle jag vilja påstå

Ord och handling är gratis och tar näst intill ingen tid alls av oss och ger så otroligt mycket. Efter en väldigt turbulent vecka hamnade jag i en liten formsvacka. Trots att jag är en kvinna med starka åsikter och en vilja att förmedla ett budskap som jag tror på, som jag tror kan göra gott för världen, så kan även jag tappa tron. Eller i alla fall få mig en törn då den fula verkligheten visar sig. Den värld som jag försöker jaga undan med högafflar och facklor. Några väl valda ord fick mig definitivt på bana igen.

Ibland försöker till och med nära vänner att få mig att ändra på mig.
Det sägs att jag måste inse att verkligheten är ful och fast än mitt budskap är gott så tror inte alla det och kommer aldrig att göra. I den fula verkligheten vill man varandra illa och det måste jag acceptera. Jag håller inte med. Jag kommer aldrig att sluta tro på att varje enskild individ kan göra skillnad. Om än det händer att människor då och då misstror min välmening måste jag säga att det är de människor som tar emot budskapet som väger högre. Om en på hundra blir förbannad så har jag fortfarande gjort 99 st glad - jag tänker inte sluta med vad jag ser som mitt kall i livet.

Det här med ord och handling då.
Som sagt är både ord och handling gratis - varför inte se till att ge något tillbaka till världen. Har ni testat stanna där det inte finns övergångsställe för att släppa över en ivrig fotgängare, skänkt ett leende till en främling följt av ett glatt hej, gett två kronor till han framför dig i kassan som inte har jämna pengar, eller betalat kassen han glömde ta? Eller varför inte säga till någon Fan vad du är bra! Det kostar inget, tar ingen tid och ger så otroligt mycket  för dig och den du ger till.

Kommentarer
Postat av: Anonym

<3

2011-12-12 @ 11:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0