Livet har sina goda stunder

 

 

Många har missat hur viktigt det faktiskt är att skratta

Få vet vad skrattet gör med kropp och sinne. Det här må låta barnsligt men det är få saker i livet som ger mig en så hjärtlig känsla som när jag och Anton ligger i soffan och gosar. Än så länge inte så barnsligt men här kommer både barnslighet och skratt in i bilden. Anton älskar nämligen att få mig och skratta. Tur för honom så är jag extremt kittlig kring örat/halsen. Inte om man petar där utan när man pratar, smackar och andas. Det här får mig att skratta tills jag nästan svimmar och absolut så mycket att magen krampar. Det är i dom här stunderna som kroppen utsöndrar alla dessa hormoner som är a och o för välbefinnandet... Jag blir hög på eufori helt enkelt och det bästa av allt är att det är smittsamt så tillslut ligger vi båda helt utslagna av att ha skrattat halvt ihjäl oss. :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0