Lagom



Orden som jagat mig hela mitt liv
Ord som betydelsefulla människor tragglat om i snart ett decennium. Hur jag än gör har jag inte förmågan att vara lagom. Jag tycker någonstans att det måste finnas människor därute som uppskattar när man inte är lagom. I snart en dekad av år har jag försökt att förändra mig själv, den starkaste biten av mig, det som representerar mig. Men. Jag har kommit fram till att det inte går att förändra en sak som personifierar all of me. Det jag kan göra är att förbättra mig eller i det här fallet försämra mig. Tvinga mig att bry mig lite mindre, tvinga mig att vara lite mindre kärleksfull. Men efter flertalet fällda tårar tror jag inte att detta är en förändring som jag kan göra och därefter må bra av. Jag predikar gärna om hur man kan förändra sig själv genom att mantra, genom att upprepade gånger gå emot sin egen känsla och att det tillslut känns naturligt att göra på det nya förändrade sättet - i mitt fall att vara mera lagom. Men något som inte är i min natur kan uppenbarligen heller aldrig bli det, trots att jag övat och tvingat mig - kan jag aldrig någonsin vara lagom. Jag kan däremot försöka och tvinga mig att vara mer lagom men det blir aldrig jag. Idag lever jag bättre genom att tvinga mig till detta. Men det blir aldrig naturligt

Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Jag uppskattar att du inte är lagom:) Mellanmjölk å måttlig i all ära, å visst blir man helt naturligt mer måttlig med mognad och åren på nacken..men ibland är det gott med gräddmjölk! ;)

2011-12-05 @ 10:56:01
Postat av: Elin

NAW - tack AnnaPanna! Du förstår inte hur mycket jag uppskattar att höra det. Det är ju svårt att förändra en brist som representerar hela mig..

2011-12-05 @ 11:06:44
Postat av: Anonym

Standardmjölk rules!

2011-12-05 @ 11:12:43
Postat av: Sara

Grädden på moset heter det inte lättmjölken på moset :D

2011-12-05 @ 11:35:54
Postat av: Elin

Hahahah! Jag är ju bärldens nyfikaste människa så jag kollar ju IP på mina kommentarer och jag tror att två av er är i Gallerian minsann ;)

2011-12-05 @ 11:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0