Spara




Mitt i allt hände det. Jag har börjat pensionsspara, aktiespara och kollar prislappen på köttstycket i charken. Det är inte allt. I något svagt ögonblick beslutade jag och Anton att vi skulle köpa ett monster.
En 2011 135i M Coupé - BMW (givetvis), cirkapris = femhundratusen +.

Motiveringen
"Vi vill inte ha barn, har inga planer på hus och har inga lån. Vi kan mycket väl ha den bilen vi drömmer om, emedan andra påtar på i rabatten i sin drömvilla."

Men.
Snåltarmen kom fram. Det vill säga jag. Efter inte alls noga övervägande, inte alls lång betänketid så avslutade vi projektet. Nu återstår bara att lämna tillbaka säljbroschyren till BMW, som inte hade hemma information om bilen som inte ens går att köpa ännu. Nåväl, inbjudan till testkörningen av demobilen återstår ju. Så varför inte gasa iväg på en tiominuterssväng med drömbilen - helt gratis!

Slutresultat
Jag vill äta för mycket, njuta för mycket och resa för mycket för att låsa en förmögenhet i en bil. Nej investera är mitt nästa steg inte slösa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0