ABCD





It's the new black
Det här med bokstavskombinationer ogillar jag en hel del. Jag har fått höra att jag i bipolär, manodepressiv och att jag kanske bör kontrollera om jag inte har ADHD. Måste man ha en "beteckning" för att man är rastlös och orkar lite mer än övriga. I så fall lider jag även av schizofreni. Ena veckan har jag ADHD, är över-aktiv och kan inte sitta stilla. Emedan jag andra veckan drabbas av latmasken. Då måste jag ställa frågan - är jag manodepressiv för att någon nära dör? Ena dagen ligger jag plötsligt hemma och gråter, trots att jag dagen innan var glad och pigg som en lärka?

Nej, har det här blivit någon sorts trend? Är det verkligen något vi ska stäva efter?
En bokstavskombination förklarar varför vi är som vi är. Den ska inte användas som en ursäkt för dåligt beteende. *Missförstå mig inte. Jag har nära och bekanta som verkligen har ett problem och som behöver hjälp och verktyg för att klara sin vardag lite bättre. Men nu börjar det delas ut beteckningar till höger och vänster. Det gått för långt enligt mig.


* Det heter inte missförstå mig rätt, vad fan är det för jävla svenska? Sluta upp med det. Kontamination! Nu fick jag sagt det med.

Kommentarer
Postat av: Micke

håller med:)

Alla kan vara olika utan massa bokstavskombinationer..

enda kombinatione som passar på alla är UNIK:)



Antar du gillar att just jag håller med dig:)

2011-08-25 @ 08:42:11
Postat av: mamma

Håller fullständigt med dig!! En trend....

2011-08-25 @ 17:32:28
Postat av: Elin

Mamma.. tråkigt nog...

Micke.. Så sant som om jag hade sagt det själv :) hehe

2011-08-31 @ 10:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0