Guds vägar äro...







...outgrundliga
Ibland önskar man att utgångar vore annorlunda, att handlingar vore ogjorda. Man undrar varför, hur och om. Ibland har jag, i livet, befunnit mig i tillfälllen där det inte finns något varför, hur eller om. Orättvisa. Om man vid ett tillfälle i livet varit väldigt nöjd, uppnått näst intill allt det man önskat och gjort näst intill allt det man förväntat sig - kan besvikelsen bli stor om man inte är tillräcklig. Det är i just dessa situationer som vi kan sjuka in i en roll som bitter eller som den ständigt ältande. Men ibland är det så att det helt enkelt inte finns någon förklaring, någon anledning eller något varför. Det är bara att acceptera och ta nya tag. Jag gjorde just det och på två fjuttiga dagar av mitt liv hade allt förändrats. Jag var mer självständig. Fann positiviteten igen och fick en rejäl boost till att vara glad för var dag som vi har på jorden. Solen skiner och framtiden är i nästa fotsteg, tangentryckning eller andetag.

Dagens eller livets lärdom: (Ett något uttjatat Carpe Diem men nu med en helt annan innebörd) Fånga dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0