En kantstött byrå har en historia









Känsloladdat
Ibland överrumplas jag av känslor. Det sprätter i hela kroppen. Glädje, sorg och kärlek gör mig känslig. Något som jag vill förmedla är känslor och andra människors goda sidor. Det är viktigt för mig. Likt ett kall i livet. Jag upptäcker allt oftare att jag letar mig till likasinnade människor. Dom jag faller för, dom som fastnar, det är ni som är i närheten av att vara lika känsloladdad som mig. Känslor är underbara. Även om det medför sorg, i vissa fall, tycker jag att det är vackert.

Blicken mot högsta trappsteget
Jag har märkt en förändring i samhället. Idag är det en svaghet att känna. Det är något som hindrar oss i karriären. Något som får oss ur balans och till och med att tappa fotfästet. Det påverkar till och med mig. Jag är mer reserverad. Vi är mer reserverade.
Är det hälsosamt att vara så motiverade och målmedvetna? Jag tycker mig veta svaret. Nej, det är det inte. Vi behöver kärlek och närhet för att vara goda människor. Utan beröring tappar vi känslan. Det kan vara något så litet som att luta huvudet mot din väns axel när man ser en film. Jag tycker helt enkelt att vi ska vara mindre perfekt. En kantstött byrå har en historia. ;)


Kommentarer
Postat av: zeta

saknar gilla knappen ;)

2011-04-08 @ 10:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0