Livets rus hägrar





Årets - kanske tidernas - lärdom

En sak som kom till min kännedom härom dagen - är att jag lätt låter mig svepas med i andras förhoppningar/förväntningar och glömmer bort att tänka på "Vad Elin vill".  Jag vill inte göra någon besviken och nickar ofta instämmande. Nu pratar vi inte om att välja smaken på glassen på Coop. Vi pratar barn och liknande gigantiska steg. "När får jag bli gudmor, när får jag bli moster, när skall ni flytta ihop". Lugna sig nu! Vi är unga, i början av livet med vingar som vill breda ut sig. Vi - par sedan januari, lär fortfarande känna varandra. Framtiden är inte aktuell. Det är livets rus som hägrar. Upplevelser och nyfikenheter - tillsammans!

Jag ÄR en poet.

Kommentarer
Postat av: Maria

Du är klok du. Inte för att jag inte burkar läsa kloka saker, det gör jag varje gång jag går in här. Men det är nog det klokaste! Lev livet flicka!

2010-09-10 @ 14:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0