Julen nalkas...



Stressigt schema men fantastisk liv
För mig som jobbar på ett månadsmagasin kommer julen lite tidigare än för er övriga. Vilket jag, som älskar julen, inte misstycker till. Saken är den att även min privata planering drar igång en månad tidigare. Jag har stenkoll på läget med andra ord. Att man har stenkoll på läget ska inte beblandas med "gott om tid". När jag tittar i min almanacka blir jag mörkrädd. Det börjar pusslas på halvtimmar nu. Och när ska jag klämma in alla familjebitar som finns i mitt och Antons liv? Efter kabareten den 26, mellan 23.00 och 09.00 hittar jag en gemensam och mindre blygsam lucka.

Min gamla ungdomsvän har startat en restaurang. Jag kan säga att det inte är det enklaste att klämma in en middag där - trots att jag har ett presentkort på över 1000:-. Men det kanske går att klämma in efter lunchen, innan middagen och konserten på söndag - you get the pic.

Nu får ni inte tro att jag sitter här och klagar över presentkort, hotellvistelser, konserter, nagelförlängningar, kabareter, middagar och fotograferingar som späckat min kalender. Jag klagar över tiden. Det finns så mycket mer som jag vill hinna med. Jag är lycklig över att ha möjligheten att unna mig dessa saker på stadig basis.

My Missons:
  • Boka in middag på Suzie Q's tillsammans med Anton.
  • Finna tid för nya naglar inför jul & nyår.
  • Pussla ihop syster & mor + respektive och bror + mig på Antons kabaret.
  • Gå på kabareten med Antons familj.
  • Åka på weekend inkl. show på Piteå Havsbad.
  • Renovera nya lägenheten (p.s 360 i takhöjd)
  • Flytta.
  • Bli klar med körkortet.
  • Köpa bilen. (Nedan)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0