Man ska se allt från den ljusa sidan





Allt är vad du tillåter det att vara

Bara jag får stanna till och tänka så vaknar den här positiva inställningen som jag alltid har. Precis som alla andra kan jag blir orolig. Det hjälper alltid för mig att ta en liten, liten stund för mig själv. Allt handlar om hur man vill att saker och ting ska vara. Eller rättare sagt hur man tillåter situationer att vara.

Hemtrevnad
I helgen flyttade vi en del av mina möbler till Skellefteå. Det blev jättefint. Dock fick jag inte med mig bilder på köket och hallen. Hallen är nästan det som blev bäst. Men ni får en liten titt på matsal, sovrum och vardagsrum. Resten får bli en annan gång. Resterande av mina möbler flyttar jag in hos Mirja. Vi flyttar nämligen ihop om tre månader. Kanske än mer snart om jag får bort min lägenhet snabbt. Det är väl inte illa? Jag bor alltså med dem två mest fantastiska personerna på denna jord. Kan man ha det bättre? Jag tror faktiskt inte det. Även om Anton tyckte att jag kunde flytta till honom istället. (ler)

Alla vinner på det
Jag och Mirja delar på en hyra och Anton får ha mina möbler som inte ryms där. Dessutom får jag ett större kök där jag kan ha mina återkommande middagar med nära och kära. Har man en passion för mat - kan man inte ha en kokvrå. Så när jag tänker efter, gynnar det faktiskt hela min bekantskapskrets. Mer gourmetmat till folket!

Soliga hälsningar från Prinsipesan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0