Konserter hit och dit...





Som jag älskar att vara i en musikalisk relation
Jag har alltid vetat att jag har en gåva att höra och känna musiken lite mer än andra har. Det är ingenting som jag övat på eller ens använt mig av - fram tills jag träffade Anton. Att sitta i hans lilla studio, bakom honom på kontorsstolen, samtidigt som han klinkar på pianot, smeker strängar (hur nu det låter) eller lägger på stråkar är lika rogivande som att vara på SPA i ett kurbad där någon masserar axlarna samtidigt som jag kan ana ljuv musik i bakgrunden. Att jag får vara delaktig eller känna mig delaktig verkar vara viktigt för Anton. Och delaktig känner jag mig. Plötsligt frågar ett musikaliska geni mig om jag tycker att han ska höja tonen en oktav och jag kan svara att han ska sänka den en oktav och lägga på även en höjd oktav. Varifrån jag nu fick kunskapen om att just det skulle låta som ett "smäck" i det introt, har jag ingen aning om. Men bra blir det! Nu blir det musiktajm idag igen i Stadsparken och sen är det trästocks-festivalen som stundar. What A wonderful world we live in!

Boden Alive - Vad är det egentligen?
Mamma fyller år i helgen och hon har ännu inte träffat hennes favorit-svärson-genom-tiderna. Hon drog dåligt-samvete-kortet och vips var vi på väg till Överkalix. Det blir sol, grill, bastu, fiske och båt. Dessutom har min bror genrep med teatern och dit ska min far. Hade väl varit prima ballerina att dra sjuhundraelva flugor i en smäll? Men då var det ju det här med Boden Alive...

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag hörde Anton genom mitt köksfönster :) vilken röst! Väldigt begåvad.

2010-06-29 @ 16:17:48
Postat av: Elin

Åh! Är det inte min gamla kollega! vad roligt att du gillade hans musik eller ja rösten iaf ;)

2010-06-30 @ 09:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0