En praktfull gåva...






Då var det bara lappen kvar

Jag var mitt uppe i mitt bilsökande. Stora frågor. Vad ska en 28-årig tjej, som ska pendla mellan Skellefteå och Boden, köpa för bil? BMW är ju min stora passion men när det väl kommer till kritan och du ska finansiera ett bilköp. Ja, då blir man inte fullt lika uppkäftig. Efter många om och men ringde jag på två olika Volvo v50 av årsmodell 2006 och 2007. Min enda tanke var att jag vill ha en säker bil som håller länge och är billig i drift. Ju mer jag tänkte på det, desto snålare blev jag. Bilen blev äldre och äldre. Tillslut ville jag inte alls köpa bil. Jag flyttar och sparar och kämpar för att få så lite utgifter som möjligt för att få ett så roligt liv som möjligt. Men så händer det något. Jag har fått en BIL! Jag har fått en ur-gullig BMW 320. Midnight blue. Jag kan konstatera - då var det bara lappen kvar.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0