Äppelpaj och sovmorgon





Precis som nyår när jag var barn

Den här helgen har verkligen passerat i lugnets tecken. Middagar, äppelpaj, film och en liten roadtrip. Lull-lull hemmavid och massvis med kärlek. Vi lagade inbakad oxfilé som min mamma och moster gjorde till nyår när jag var barn. 80-talets rolls royce. Lika gott som jag minns det.

Glömsk
Jag kan sannerligen säga att jag har tagit semester psykiskt. Jag är medveten om att jag har jobbat lite väl hårt men det känns som om jag behöver göra det inför det stora sommarnumret och semestern. Ska tidningen ligga ute i två månader är det då fan bäst att den ser bra ut. Det är ju detta nummer som flest nationaliteter beskådar. Jag undrar bara varför är det så att det lätt blir en sovmorgon för mycket när semestern börjar närma sig? Jag förstår verkligen inte de människor som väljer att INTE ta semester. Jag behöver ladda batterierna annars håller inte huvudet och jag blir glömsk.

Semestern
Anton kommer att må som en prins på min sememester. Ligga på sofflocket är inte min grej. Han kommer att ha frukost, lunch och middag serverat i en månad framöver. Balkongen kommer jag att renovera och, om jag får, kanske även trixa till någon snygg tapet i hallen. JAG VILL HA SEMESTER!



Kommentarer
Postat av: Becka

När går du på semester?

Jag har 6 veckor kvar...suck

2010-06-20 @ 18:29:20
URL: http://blogg.aftonbladet.se/beckasinnet
Postat av: Ida

Blir så glad av att läsa att du är så lycklig. Du verkar verkligen vara en underbar person :)

2010-06-20 @ 23:18:17
URL: http://storasysteryster.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack Ida :) jag gör mitt bästa... Becka: Jag tar semester om drygt en vecka. Kanske vi hinner ses då.

2010-06-21 @ 05:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0