Never seem to care about what's beneath





Vi är alla individer

Alla har vi någon gång blivit orättvist dömd. På någotvis är jag egoistisk i den frågan och anser mig ha blivit det orättvist många gånger. Av alla dessa gånger har inte en enda person stannat upp och frågat mig vem jag är. Man har till och med varit rädd för sin egen säkerhet. "Tänk om hon gör illa mig". Det är väl något jag fick med på köpet när jag valde att inte göra skillnad på människor i denna värld. Jag förstår inte hur man kan få mig till en dålig människa för att jag ger alla olika typer av människor precis samma chans. Det spelar ingen roll om du är tatuerad, piercad och bodybuilder, är från byn eller city, har drogproblem eller är läkare. Jag ser en individ som jag gärna lär känna. Men alla är inte lika. En del beslutar sig för att känna mig utan att våra vägar ens har korsats, vilket jag tycker är synd och oetiskt. Jag är en kärleksfull person som tar hand om alla som står mig nära. Min tunga ryggsäck har gjort mig vis och jag har lätt för att lösa problem. Och jag hjälper gärna till. Jag skulle aldrig göra någon illa. Är det kanske mitt vassa utseende som jag numera tonat ned lite, eller är det kanske som mina rådgivare säger - avund. Men varför inte utgöra sin lilla skillnad i världen? Och ge litegrann tillbaka.

"Never seem to care about what's beneath"
Inom kort kommer jag att lägga upp en låt. Som min Anton har gjort. Den beskriver den ilskan han kan känna emot dessa människor som väljer att vara trångsynta och inte ta hansyn till det goda som faktiskt finns inuti. "Not a single thought given to a soul in need"


Kommentarer
Postat av: luma

så sanna ord gumman!! du ska vara stolt för att du välkomna alla och envar in i ditt liv, oavsett hur dom är. Där är vi lika du å ja!!! å d är jag stolt över...Synd bara att alla inte kan behandla dig likadant.

2010-07-01 @ 16:30:55
Postat av: missj

Sant så sant det du skriver!

2010-07-01 @ 19:23:51
URL: http://miss76.blogspot.com
Postat av: Elin

Gumzan! Vet du... Du är den första jag tänker på i alla liknande lägen. Jag älskar dig för den du är! Jag tycker det är fantastiskt att vi tillsammans kan hjälpa den stackars farbrorn som ramlade utanför Hanssons. ;) jag kan visserligen erkänna att du är lite mer slipad än mig. Jag far ibland lite mer illa än jag behöver. Du är lite av min förebild ska du veta. Balans måste man ha. Men jag blir ju bättre och bättre :)

2010-07-02 @ 08:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0