Förälskad och kär...





Ordens betydelse har diskuterats i oändlighet

För mig innebär förälskelse ett förstadie till att älska någon. Det kvittrar, tindrar och bubblar och man yrar omkring som en blind och döv höna. Emedan att vara kär och att älska någon är när två individer har tagit sig till nästa steg. Man vågar säga den skrämmande meningen som innefattar orden dig, jag och älskar. Vad jag inte visste var att en kombination av dessa två, är just det som alla dessa kärleksfilmer försöker spegla. Men som dom i mitt tycke inte riktigt lyckas med. En underbar känsla förmedlas - visst. Men. Jag skulle vilja se en kärleksfilm som regisserats och inspirerats av de människor som på riktigt fått uppleva den här känslan. Vilket är ytterst få människor. Jag har trott mig vara kär och jag vet att så många andra går omkring och tror sig vara det. Ni följer någon sorts mall för hur en "ursvensson" skall vara. Villa, lantställe, vigsel, parmiddagar och abrupta slut med bruk av preventivmedel - vilket i sin tur förhoppningsvis resulterar i en tillökning i familjen. Jag tror inte alls på det där. När du träffar din soulmate då försvinner alla mallar och klausuler. Du lever livet och livet lever inte dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0