Mustigt!











Semestern är slut och livet går vidare. Efter flera lugna veckor tar jobbet nu vid. Jag måste erkänna att jag saknat rutinerna och kreativiteten som faktikt finns på Guiden. Världens bästa arbetsplats.

Vi strålar
Mycket har hänt sista månaderna. Jag har inte bara välkomnats in i en ny fantastiskt familj. Familjen Boström. Jag har även återfått en fin kontakt med min egna familj. Det känns som om alla omkring oss blomstrar. Precis som jag och Anton gör. Jag har hittat min plats i livet. Aldrig har jag varit så här lycklig. Kunde heller aldrig föreställa mig att det var så här saker och ting kunde och skulle vara. Man vet när man är där.

Nu närmar sig hösten och det känns i hela kroppen. Kanke inte på de vis som alla kan tro. Precis som dom flesta känner när sommaren närmar sig, känner jag när hösten nalkas. Det pirrar i kroppen av längtan efter mustiga dofter, mörka kvällar, tjocka filtar, stickat, soppor, te och inte att förglömma mustiga grytor. Elljusspåret. Jag har dessutom så tur att det här är min älskades favorittid på året också. Han var inte sen med att följa ut i skogen. Fiske. Natur. Kärlek - är som bäst om hösten.

Som gourmand kan man inte ha det bättre. Äppelträden skördas och pajerna blir gudomliga. Svampen skall plockas och tillagas eller frysas in. Bären plockas och vi gör allt från geléer och safter till sylt och marmelad. Vad ska jag säga - jag älskar hösten!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0